סדנת מוסיטציה

מה זה “מוסיטציה”?

אנחנו נוטעים לחשוב על מוסיקה כסוג של בידור. שומעים את השירים שאנחנו אוהבים, הולכים להופעות, רוקדים. היא ברקע בסרטים, טלוויזיה, הצגות ואפילו בקניון. יחד עם זאת אנחנו מודעים להשפעה שלה עלינו. מוסיקה קצבית עוזרת לנו לשמוח, מוסיקה שקטה עוזרת לנו להירגע. לכל אחד יש את השירים שיש להם משמעות מיוחדת, שמזכירים להם מישהו או משהו, שנותנים תקווה או השראה. גם אם המשמעות היא במילים, בלי המוסיקה זה לא אותו דבר.

אבל ההשפעות של מוסיקה הן יותר עמוקות, אפילו רפואיות. אולי ראיתם את הסרטון הזה:

ראיתם?!

מוסיקה עוזרת להחזיר את הזיכרון אחרי שנראה שהוא נאבד לגמרי. אני מנגנת ושרה כל שבוע במרכז יום לגיל הזהב. אנשים שלא זוכרים את השם שלי שרים איתי את כל המילים לשירים שהם למדו בילדותם.

לתדרים והרמוניות יש גם השפעה פיזית על הגוף. אני לא מתלהבת מניסויי מעבדות ונתונים מדעים, אבל אם תרצו הוכחות אתם מוזמנים לקרוא:

כשאני מלחינה לתיאטרון, ואפילו כשאני מנגנת בבית מלון או אירוע, אני יודעת איזו מוסיקה תיצור אווירה מסוימת. יש נוסחאות עם מקצבים וסולמות. גם מי שלא מבין במוסיקה ירגיש את זה. כמו שאנחנו לא צריכים להבין בבישול כדי לדעת אם האוכל טעים.

גם למדיטציה כמובן יש השפעות מרפאות. הרבה נכתב על הנזק הפיזי והנפשי של מתח. מדיטציה מאפשרת לנו להתנתק מהלחץ של היום-יום ולהתחבר לכוחות הפנימיים שלנו. היא אפילו יכולה לעזור לנו לשלוט בכאב פיזי. הנה לכם עוד מאמר

לפני כמה חודשים פגשתי את נורית סומר, מנחת סדנאות מדיטציה. גילינו את המשותף בינינו, את היכולת והרצון ליצור משהו חדש בשילוב בין שני עולמות שבאופן טבעי קשורים לרוגע, שחרור וריפוי. וכך נולד “מוסיטציה” חוויה של מוסיקה, מדיטציה ותנועה. אנו מזמינות אתכם להצטרף אלינו להרפתקה.

 

 

1 Comment

יש לך מה להוסיף?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.