קרה אהרן עולים לשוליים

מסלול החיים

בזמן האחרון אני נמצאת הרבה בדרכים, בעיקר להופעות ברחבי הארץ. זה מאפשר לי הרבה זמן לחשוב על הדמיון בין הכביש לבין החיים, ועל מה אפשר ללמוד ממנו.

שוליים

האזהרה הכי נפוצה בווייז היא רכב שעומד בשוליים. לרוב הרכבים עומדים מספיק רחוק מהכביש שאין באמת סכנה. אז למה זה כל כך מפחיד שמישהו עומד בצד במקום להשתלב? למי זה מפריע?

מצד שני יש תמרור אזהרה לפני כביש ללא שוליים. גם זה מסוכן. אנחנו צריכים שוליים, אבל יש בהם משהו מאיים.

ערנות

טוב בחיים, קריטי בכביש. איך שומרים על ערנות בנסיעות ארוכות? אחת הדרכים שלי היא לשיר (לא מפתיע). יש לי פלייליסט מיוחד לנהיגה, שירים קצביים שכיף לשיר איתם. אבל לפעמים אני שומעת רדיו. ברדיו מזכירים לנו מדי פעם לעצור להתרענן. לאחרונה יש אפילו פרסומות שמציינות כמה מקומות יש לעצור בין קריית שמונה לירושלים או בין תל אביב לאילת. הם שוכחים לציין שבכביש 6 יש רק שניים, כך שלפעמים צריך לרדת מהמסלול כדי לנוח.

הדברים הקטנים

כולם מכירים את זה, הרמזור המהבהב.  צריך להחליט מיד אם לעצור או לעבור. חישוב מהר של זמן ומרחק, אם לקחת כמה שניות לחשוב כבר אין ברירה. יש כאלה רגעים בחיים, שמי שלא מחליט מהר מפסיד.

יש גם עבודות בכביש. זה מעצבן, זה מסוכן, אבל גם הכרחית. אחרת הכבישים יהיו במצב עוד יותר מסוכן. לפעמים צריך לסבול קצת כדי להרוויח בטווח הארוך.

אנחנו לא לבד בעולם

כשאנחנו לבד באוטו ואפשר לשיר בקולי קולות (ראו “ערנות”), עדיין יש רכבים מסביבנו וצריך להתחשב בכולם, אחרת כולנו נתרסק. לא כולם מבינים את זה, ומאלה אנחנו צריכים להיזהר במיוחד.

בואו נגיד את האמת, מתי לאחרונה נסעת בדיוק במהירות המותרת בכביש מהיר? גם אני לא. אני לא מגזימה, אבל אפשר קצת יותר. יש אנשים שחושבים שאפשר עוד קצת, יש כאלה שמגזימים – לא נוסעים מהר, טסים נמוך. ולפעמים יש רכב שנוסע לאט. כל אחד במהירות קצת אחרת, ואין כל כך הרבה מסלולים. צריך לתמרן בין רכבים ולמצוא את המקום שלך. מכירים את זה שמישהו נוסע לאט, החלטת לעקוף ואז פתאום הוא מגביר מהירות? למה לא להאט ולאפשר עקיפה בטוחה?  אנחנו לא בתחרות, כל אחד בקצב שלו.

באמת היה נוח אם כולם היו נוסעים באותה מהירות, אבל כשכולם נוסעים לאותו מקום באותה שעה אתם יודעים מה קורה – פקק. גיוון זה טוב.

בחירת מסלול

יש הרבה שיקולים בבחירת מסלול – רמזורים, פקקים, סוגי כבישים, אפילו בגלל פסי האטה אני משנה את המסלול. זה יכול להשתנות במהלך היום או בגלל מזג האוויר. תאונה, לא עלינו, עלולה לשנות את כל התמונה.

ולא כולם בוחרים במסלול המהיר, לפעמים מעדיפים את הנוף. 

בנהיגה יש לנו הזדמנות לחשוב על משמעות החיים, אבל לא לרשום את המחשבות האלה. לכן אני לא זוכרת את כל המחשבות שהיו לי, אבל אני מקווה שהבנתם את הרעיון.

יש לך מה להוסיף?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.