הופעות בחו"ל

מורים? מחפשים מופע מיוחד לתלמידים?

לא ידענו איך התלמידות יקבלו אותנו כשהגענו עם ההופעה Dreaming of Broadway לאולפנת אמית בבאר שבע. המורה שהזמינה את ההופעה רצתה לחשוף את התלמידות למוסיקה חדשה באנגלית, אבל האם הנערות ירצו לשמוע? מהר מאוד קיבלנו תשובה נחרצת – כן!

הופענו באולם ספורט, לא מקום אידיאלי. הן נכנסו ברעש אופייני לגיל הזה. המורות ביקשו שקט בזמן שניגנתי את הפתיחה (overture). אבל כשטובי התחילה לשיר את “Don’t Rain on My Parade” הן היו מוקסמות. ראינו את העיניים נפתחות, שמענו כפיים, ידענו שכבשנו אותן. המשכנו עם שירים מ”צלילי המוסיקה” ו”גבירתי הנאווה” וחלקן הצטרפו לשירה. בקטע ג’אז הן הרגישו את הקצב והתחילו לנוע.

אחר-כך התחילו להגיע בקשות, למרות שזאת הופעה עם תכנית קבועה. הן רצו לשמוע שירים מסרטי דיסני שהן מכירות. יש לנו רפרטואר עשיר של שירים כאלה ממופע אחר, “טובי וקרה חיות בסרט” כך שיכולנו בקלות להיענות לבקשות האלה.  איך הן שמחו לשמוע את השירים האהובים בביצוע חי, בשפה המקורית. אך השיא עבור לפחות תלמידה אחת הייתה כשהזמנו אותה לשיר אתנו את “עולם חדש” מתוך “אלאדין”, באנגלית, והגשמנו לה חלום.

המשכנו לקבל בקשות עד להפסקה ונשארו עוד, אז הצענו שנבוא שוב.

לעזוב עת התכנית בשביל התלמידים

מיותר לציין שנטשנו את התכנית המקורית של ההופעה. באנו מוכנות לגמרי, עשינו עוד חזרה לפני ההופעה, ידענו בדיוק מה אנחנו הולכות לשיר ולנגן, גם לספר בין השירים. ובמקום זה מצאנו את עצמנו מחפשות תווים ומתלבטות מה השיר הבא. אבל זה לא מה שחשוב. כל כך הרבה תלמידות ניגשו אלינו אחר-כך להודות לנו והמורות אמרו שלא היו שם הופעות כאלה. הייתה להן חוויה מצוינת של הופעה חיה עם שירים באנגלית, ובשביל זה הגענו לשם.

שתינו גם נשות חינוך, לכן אנחנו מכירות תלמידים ומבינות מורים. כמה פעמים זה קרה לך כמורה? השקעת זמן ומאמץ להכין שיעור, הגעת לכיתה והבנת שאת השיעור הזה אין סיכוי, או אין טעם, להעביר. אולי קרה משהו, או התלמידים סתם עצבניים, אבל זה לא בראש שלהם לעשות את מה שתכננת. מה עושים?

קודם כל מזכירים לעצמנו למה אנחנו שם. מה המטרה, ומה הדרך הכי טובה כרגע להגיע אליה? החיים מלאים בהפתעות, במיוחד כשמדובר בילדים ובני נוער, ועלינו להיות מוכנים כדי לשרוד.

אז אם חיפשתם מופע מקצועי וחינוכי, עם שתי מוסיקאיות שיודעות להלהיב את התלמידים וגם להיות קשובות אליהם, צרו קשר כבר היום.

המופע נכלל בהיצע הנוסף של סל תרבות ארצי, ובין הספקים של רשת אמי”ת.

יש לך מה להוסיף?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.