ערבוב חושים

מדענים מכירים תופעה בשם סינסתאזיה (באנגלית: Synesthesia בעברית: ערבוב חושי), תופעה עצבית (נוירולוגית) שבה גירוי חוש מסוים גורם באופן אוטומטי לתחושה נלווית בחוש אחר. אני לא מדענית ולא מוסמכת לכתוב על מדע, אבל מתוך הניסיון שלי אני יודעת שכולנו נהנים מסוגים שונים של ערבוב חושים. הרי כל גירויי שהחושים שלנו קולטים מגיע למוח, ושם אנחנו רואים, שומעים, ומרגישים אותו.

אנחנו מכירים את הקשר בין טעם לריח, עליו אי אפשר להתווכח. לא מרגישים טעם כשהאף סתום, וכשמריחים אוכל אפשר כבר לטעום אותו גם בלי לאכול.

לפי התורה, במעמד הר סיני “וְכָל-הָעָם רֹאִים אֶת-הַקּוֹלֹת וְאֶת-הַלַּפִּידִם וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר” (שמות כ, יד). היום יש המצאות שעוזרות לנו לראות צלילים בצורה מלאכותית, ממופעים אור-קוליים עד למזרקות המזמרות בפראג . צלילים יוצרים תדר שאפשר לראות גם במחשב.

תדרים

כמו שאפשר לראות קולות אפשר גם להרגיש אותם. את הצלילים, הקצב, האווירה. יש מוסיקה שגורמת לנו לרקוד, מוסיקה אחרת שמרגיעה ואפילו מרדימה אותנו. לפעמים אנחנו שומעים צלילים ומרגישים שאפשר לראות ולגעת בהם.

קליפ עשוי טוב מוסיף לחוויית השמיעה, אבל כשאני מקשיבה למוסיקה אני מעדיפה לעצום עיניים. כך אני שומעת רק דרך האוזניים, אבל המוסיקה זורמת לי בכל הגוף.  אני מזמינה אתכם להקשיב ל  Transformation מתוך האלבום שלי Musination . אין סרטון, תראו רק תמונה של האלבום. לכן אני ממליצה לעצום עיניים, להקשיב עם האוזניים ולתת לגוף לנוע עם הצלילים. 

אשמח לשמוע על החוויה שלכם. אפשר כמובן לכתוב למטה בתגובות.

יש לך מה להוסיף?

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.